Social media is niet meer te missen uit het dagelijks (zakelijke leven). Je kan op een makkelijkere manier contact leggen met jouw klanten, nieuws delen over je bedrijf, producten of diensten promoten en nog veel en veel meer. Daarom deel ik hierbij mijn 4 tips die handig zijn als je zelf aan de slag gaat met jouw social media.

TIP 1: Maak gebruik van een storytelling voor jouw social media. Wat is een fout die veel bedrijven maken? Alleen maar informatie over je producten delen, maar de rest van de informatie over je bedrijf helemaal niet delen. Vergeet niet om je volgers mee te nemen in een verhaal over je bedrijf. Pas de content daar ook op aan en zorg dat je verschillende soorten content deelt.

TIP 2: Plan jij al jouw content handmatig in? Zonde van je tijd! Maak gebruik van een planningprogramma om jouw content in te plannen. Deze zijn er in gratis & betaalde versies. Denk aan CoostoHootsuite of Buffer. Je kan zo van te voren alles in plannen, zodat je niet elke dag hoeft in te loggen om iets te plaatsen. Er zijn gratis proefversie, maar met de betaalde versie(s) kun je meer inplannen.

TIP 3: Leer van het analyseren van je statistieken. Het meten van social media resultaten is belangrijk om de waarde te meten van jouw berichten. Zo kan je zien hoe elk bericht heeft gepresteerd.  Hoeveel likes, reacties, volgers heeft jouw bericht opgeleverd? Hoeveel mensen heb jij bereikt met jouw bericht? Vanuit daar kan je kijken welke soort content het beste aanslaat bij jouw doelgroep en dit ook weer meenemen in de toekomstige content die je gaat maken. Zorg hierbij voor variatie in je berichten. Stel dat 1 bericht over onderwerp X het goed doet, betekent dat niet dat je 10 keer per maand een bericht over onderwerp X moet plaatsen. Dan praten we over overkill 🙂

TIP 4:  Maak gebruik van een pakkende titel. Want in één oogopslag besluit jouw volger of hij/zij verder wilt lezen of verder scrollt. Zet daarom een korte, maar krachtige titel bij jouw social media bericht. Maak hierbij bijvoorbeeld gebruik van powerwoorden, woorden die er echt uitspringen, zoals: ‘gratis‘ of ‘moet‘ of ‘persoonlijk‘. Dit zijn woorden die de aandacht van jouw volgers trekken en zo zullen ze sneller doorlezen.